Kouzla
1 bod magie....................Kouzla:
Student těsně po Doteku magie, který se začíná učit, a ještě nezná žádná kouzla.
5 bodů magie..................Kouzla:
1) Bojová - malá šipka v barvě arwe, znehybňuje soupeře; mračno prachu - vyvolá prach v barvě arwe, který soupeře oslepí na krátkou chvíli
2)Obranná - lehký štít v barvě arwe, brání před malou šipkou i mračnem prachu, silnější kouzla nezadrží
3)Užitečná - malé bílé světlo - osvěcuje prostor; malý léčivý plamínek - vyléčí odřeniny, modřiny, malé tržné rány
10 bodů magie..................Kouzla:
1) Bojová - šipka v barvě arwe, omračuje soupeře; tornádko - vyvolá malé tornádo v barvě arwe, které znemožní soupeři pohyb na nějakou dobu, ale nezraní ho, malý magický blesk v barvě arwe -paralyzuje, způsobuje halucinace; malé hroty v barvě arwe - škrábou kůži, způsobují odřeniny a tržné rány, zaklínadlo pro lámání končetin
2)Obranná - štít v barvě arwe, odvrací malou šipku i mračno prachu, pohlcuje bojová kouzla za 10 bodů
3)Užitečná - silné světlo - osvěcuje prostor, oslňuje blízko stojící; léčivý plamínek - vyléčí i zlomeniny, poškozené svaly a různá lehčí zranění
15 bodů magie...................Kouzla:
1) Bojová - tornádo- zraňuje, může poškodit svaly a šlachy; malá bouře - odhání útočící zvířata a paralyzuje lidské soupeře, magický blesk v barvě arwe - nabourává mysl, ten, kdo ho vyvolá, může poslat do mysli toho druhého libovolnou představu, zaklínadlo ničení štítu, zaklínadlo uspání - uspí jakéhokoliv tvora
2)Obranná - silný štít v barvě arwe, odvrací všechna bojová kouzla 10 bodů, odvrací tornádo, pohlcuje magický blesk, RUŠEN zaklínadlem ničení štítu (jako všechny ostatní štíty)
3)Užitečná - léčivá zaklínadla - umí vyléčit lehké nemoci, zaklínadla pro úklid, zaklínadla pro čištění šatů, uklidňující zaklínadla, zaklínadla tišící bolest
20 bodů magie...................Kouzla:
1) Bojová - bouře - způsobuje zranění všem tvorům temnot, paralyzuje lidi, seslání spánku - uspí jakéhokoliv tvora včetně lidí na dobu několika hodin, magické nože - asi dvacet centimetrů dlouhé nože z čisté magie, které proříznou jakoukoliv živou tkáň stejně lehko jako máslo
2)Obranná - ochranné runy - používání run zabraňuje použití bojových kouzel v blízkosti osoby. Runy se kreslí do vzduchu, zaklínadlo tupící zbraně které neobsahují magii ani příměsi magitu
3)Užitečná - mocná léčivá zaklínadla - umí vyléčit i těžké nemoci, zaklínadlo pro probuzení z mdlob, silný léčivý plamínek - vyléčí těžká zranění způsobená bez magie
60 bodů magie...............................Kouzla:
1) Bojová - mrazení - způsobuje omrzliny a na krátkou dobu paralyzuje nepřítele. Pokud je v kombinaci s plamenem, může vážně zranit nebo i zabít; plamen v barvě arwe - způsobuje popáleniny
2)Obranná - mistrovské runy - schopnost vymýšlet vlastní runy pro obranu a kombinovat ty staré, poutací kletba - spoutá kotníky a ruce útočníka magickými lany, síť - magická síť, která se postupně zmenšuje a tak zraňuje,
3)Užitečná -opravování zbraní, změny podoby tváře a těla (ne ve zvířata!!!!!)
100 bodů magie...............................Kouzla:
Možnost žádat o magickou hůl, která otevírá mnoho nových bojových kouzel a ta stará zesiluje
150 bodů magie....................................Kouzla:
Možnost vymýšlet vlastní kouzla a používat je.
200 bodů magie.............................Kouzla:
Ovládání počasí.
Bylo-li studováno, možnost změny podoby v jedno zvíře. (ne pták ani hmyz)
300 bodů magie..........................................Kouzla:
Možnost změny podoby v ptáka.
500 bodů magie..............................Kouzla:
Možnost vstoupit k Pramenu Staré magie a opětovně se ho dotknout --> zkouška. Po složení zkoušky hodnost mág.
1000 bodů magie......................Kouzla:
Pokud má student/profesor za sebou cestu k Pramenu Staré magie i cestu ve světě Knihy Chla'raAtm, získává hodnost arcimág. Je schopen provádět velmi, velmi složitá kouzla, proklínat, měnit se v mnoho zvířat, nebo vidět do budoucnosti, případně dokonale číst myšlenky.